Printed from www.primodanmark.dk
Tilfredshed med kommunal information
Printervenlig udgave
De fleste danskere er godt tilfredse med deres kommunes evne til at holde dem orienteret. Ifølge en ny undersøgelse fra Institut for Konjunktur-Analyse er kun en fjerdedel decideret utilfredse (DK, 2007)

Uddrag:

Af Mads Mostrup Jensen, KL, Danske Kommuner

Kommunikation er et stort tema i de danske kommuner. Millioner af kroner bliver hvert år brugt på at informere om kommunale beslutninger og servicetilbud, og det er noget borgerne er tilfredse med - sådan da.


Institut for Konjunktur-Analyse (IFKA) har foretaget en meningsmåling, der viser at 56 procent af danskerne er tilfredse med deres kommunes informationsniveau. 26 procent er utilfredse, mens 18 procent svarer andquot;ved ikkeandquot;.


Hele undersøgelsen, der også viser, at sjællænderne er de mindst tilfredse, bliver offentliggjort i forbindelse med IFKA’s mediekonference i København den 27. september.



Læs mere om IFKA's undersøgelse

Læs mere om IFKA's mediekonference den 27. september