Printed from www.primodanmark.dk
Kommunikation i de nye kommuner
Printervenlig udgave
Analyse af kommunernes strategi for at kommunikere med medarbejdere og borgere (DK, 2006)
Uddrag:

Det ser flot ud på papiret: 61 af snart 65 sammenlagte kommuner har en plan for kommunikation omkring sammenlægningen. Men det viser sig også, at kommunerne ikke aner, hvem de skal kommunikere til, og hvordan de skal gøre det. Det er – sat lidt på spidsen – konklusionen i en rapport ”Kommunikation i de nye kommuner”, som DJ i dag har offentliggjort og som får fyldig omtale i ugebrevet Mandag Morgen.

Meget tyder ifølge rapporten på, at medarbejderne i kommunikationsafdelingerne er pålagt en helt urimelig arbejdsbyrde, hvor der ikke er afsat ressourcer til dette kæmpe projekt. Det er måske også forklaringen på at indholdet i kommunikationsstrategierne ikke står mål med ambitionerne, fordi medarbejderne simpelthen ikke har tid til at løse opgaverne.

Læs rapporten