Printed from www.primodanmark.dk
Kommunaldirektøren og kommunikationsstrategien
Printervenlig udgave

For første gang er der nu i Danmark udgivet en forskningsbaseret rapport direkte målrettet den kommunale topchef – kommunaldirektøren. Rapporten giver en række konkrete anbefalinger, som du som kommunaldirektør kan lægge til grund for de drøftelser kommunens kommunikationsfolk, medarbejdere og mellemledere skal have om den retning, I sammen skal arbejde efter, så indsatsen kan give den ønskede effekt.

Erfaring og forskning viser, at en afgørende forudsætning for, at satsning på kommunikation for alvor får effekt, er opmærksomhed fra topledelsen. Topledelsens fokus er helt afgørende for, at det rigtige snit bliver lagt fra starten i kommunernes kommunikation. Både indadtil i den kommunale organisation og udadtil i forhold til kommunens borgere og samarbejdspartnere.

Rapporten bygger på en systematisk gennemgang af forskningsbaseret litteratur på kommunikationsområdet. Tre kommuner, Herning, Kolding og Høje Tåstrup, har bidraget væsentligt til rapporten. På den baggrund er iværksat forsøgsprojekter, som løber frem til udgangen af 2008. Samarbejdet med de tre kommuner har givet et godt indblik i hverdagens formidlingsarbejde internt, eksternt og i relation til nyhedsmedierne.


Download rapporten her
(pdf)