Printed from www.primodanmark.dk
Gratis krisemanual til alle
Printervenlig udgave
Kommunikationsforum tilbyder i samarbejde med KOM en gratis krisemanual. Og den kan være nyttig, for man ved aldrig, hvornår krisen rammer (DK, 2006)
Uddrag:

Det handler om at virksomheden skal have afklaret sin viden og holdning til potentielle emner som kan bringe virksomheden ud i en krise. Eller det kan være kriser som opstår som en naturlig følge af at der fokuseres på et bestemt emne.

Der er altså tale om at der ofte opstår en sneboldeffekt når der først tages hul på ét område. Netop derfor er det afgørende at have reflekteret over hvilke områder virksomheden kan blive angrebet på i fremtiden.

I kriseplanen skal det tydeligt fremgå hvad hver afdeling skal foretage sig i en krise. Derfor er det nødvendigt at man har besluttet hvilke ledere samt PR-folk der har autoritet til at tage hurtige beslutninger når lavinen ruller. Det er afgørende at have klare linjer for hvem der eksempelvis må udtale sig om hvad, og det kan være en god idé at have en factbook eller lignende klar, da det gør håndteringen af krisen lettere når man ved hvem man må og skal kontakte undervejs i krisen.

Læs mere