Printed from www.primodanmark.dk
Gode råd til psykisk arbejdsmiljø
Printervenlig udgave
Hvordan kommer man videre, når man har kortlagt det psykiske arbejdsmiljø? Hvilken metode skal man vælge til at behandle de problemstillinger, som kortlægningen har afsløret? Hvad er vigtigt at være opmærksom på, når man behandler det psykiske arbejdsmiljø i APV-processen? Det er nogle af de spørgsmål, man kan få svar på ved at læse en ny rapport om behandling af psykisk arbejdsmiljø i APV.

Baggrund
Arbejdstilsynet iværksatte i 2005 et projekt til afprøvning og videreudvikling af metoder, som virksomheder kan anvende i deres arbejde med psykisk arbejdsmiljø. 14 virksomheder deltog i projektet, og hver afprøvede de én metode til at behandle psykisk arbejdsmiljø i APV-processen. Resultaterne fra projektet er nu beskrevet.

Hvad indeholder rapporten?
Rapporten beskriver fordele og ulemper ved de enkelte metoder og giver gode råd til planlægning og gennemførelse af arbejdet med psykisk arbejdsmiljø i forbindelse med udarbejdelsen af APV. Rapporten beskriver også rammebetingelser, som prægede det psykiske arbejdsmiljø og APV-processen på de virksomheder, der afprøvede metoderne.

Hvem står bag rapporten?
Projektet blev gennemført af konsulenter og forskere fra en række konsulentfirmaer (JobLiv Danmark – nu Alectia, TeamArbejdsliv, COWI og Grontmij/Carl Bro) og forskningsinstitutioner (AMI – nu NFA, DTU).

Download hovedrapport

Download bilagsrapport

Læs mere om rapporten på http://www.at.dk/sw60268.asp